2 Şubat 2010 Salı

rakı keyfi de bir baska!

Yine iş yerindeyim, yayın yapıyorum. Presinplerim vardır!! Türkçe günü olmasına rağmen ibot'u kıramadım, yayın aldım. Türkçe playlistim bir ağır, bir damar, öyle böyle değil.Öğlen öğlen rakı sofrası kurdurtacağım millete. Cidden derdim olsa böyle çalmam ama hava kapalı falan bir ruhum kapandı.

Aslında bu aralar cidden bir rakı sofrası, muhabbet istiyorum. Cumartesi gününe Galata'da Ufuk rakı zirvesi açtı. Kısfmetse küfenin dibinde uf'um beni eve bıracak :) Rakı zirveleri güzel oluyor, muhabbeti sağlam arkadaşlar geliyor. Rakıyı her türlü içmeyi seviyorum sanırım ben. Hem böyle inceden Müzeyyen Senar eşliğinde, hem de milletle coşarak. Adalı olmanın da etkisi olsa gerek. En güzel rakılar da orada içiliyor be yav. İstanbul'u al karşına, tepende tepsi gibi ay, miss gibi hava. Mezelerin bile tadı daha güzel. Yeni Rakı da güzel. Evet, yazı özledim, sıcağı özledim. En bi kankalarımla Gökşin abi'nin yerinde balık olmayı özledim.

Ege'nin iki kıyısında da rakı içmiş insanım ben. Rakı kültürüm geniştir söylemesi ayıp! Ayrıca rakıyı da adabıyla içeriz, evelallah! Rakı adabı nedir? diyenleri ek$i'ye alayım. Eliniz değmişken bütün başlığı okuyuverin. Bir de nargile içme adabı vardır ki o çok başkadır. Neyse onu da sonra linklerim :) Neyse ne diyordum, hah rakı çeşitleri. Efendim, ben bu meretin tek, çift, tripıl damıtılmışını, sekini, buzlusunu, buzsunuzunu, dublesini, gözyaşını, "arak"ını, "raki"sini, boğumunu, anasonlunusunu, eriğini her bi şeyini içtim.

Raki demişken hemen bir anımı anlatayım, şimdi Girit'e ilk gittiğimde pansiyon sahibi beni "delikanlı" gördü. 1 küçük ploumari'nin üzerine oturttu beni karşısına, Girit'e özel "raki" çıkarttı. Şimdi belki bunu çipura olarak da duymuş olabilirsiniz, bir nevi saf rakı. Susuz, shot şeklinde içiliyor. Her yudum alev gibi iniyor gırtlaktan aşağı. (Zaten hava sıcak, temmuz ayı)... Bir shot aşağı yukarı bir duble alkol miktarı olarak. Amca oturttu, bende Yunanca kıt, onda da İngilizce var la yok arası. 4-5 shot sonra biz Nietzche üzerine bir muhabbete başladık aklınız durur :) Yunan raki'si de olsa açıyor dili mübarek.

Fakat yine de kendi Ada'mın, kendi dilimde muhabbetin ve Yeni Rakı'nın yerini tutamaz. Cumartesi gelsin artık. Hem stress atalım, hem rakı içelim.

Gerçi bizim kankalar gelsin, aşağıdaki günleri yad edelim!



0 yorum: